Friday, December 10, 2010

kehidupan jahil bagi seseorang yang bermain dengan masa

aroman pagi menusuk lubang hidung para kehidupan di muka bumi. bekalan peratus mikro mikro halus oxygen bertambah bila menjelmanya cahaya matahari yang memancarkan ke seluruh pelusuk muka muka planet.pancaran matahari kelihatan apabila bulan bertukar syif dengan matahari.bermula lah kisah kisah manusia yang hidup nya pernuh dengan cabaran dunia.

bagi penduduk bumi yang berada di sebelah timur, sudah tiba masanya untuk meneruskan kehidupan yang kurang sempurna.masa untuk bangkit dari peperangan permainan tidur. ada masa mereka akan menang, dan ada masa mereka akan tewas dalam peperangan tidur.

bagi yang kuat imannya, bukan satu masalah untuk mereka lekas bangun dan jauhi dari selimut yang menggoda. apa pulak bagi yang beriman? memang satu masalah bagi mereka kerana mereka sering terjatuh dalam halusinasi pada syaitan syaitan yang kelihatan bodoh.

okay, kembali kepada tajuk. hari isnin, hari pertama dan hari bekerja. pekerjaan adalah satu perkara yang membolehkan manusia untuk berfikir matang. hanya dengan berkerja kita boleh memakai mecdes berselimut emas, cincin berpermata benih pokok. okay lah tuh, aku saja nak buat korang berpikir.

masa tetap akan bergerak tak kiralah kalau kita bina sebuah programmers untuk ker masa hadapan. masa akan tetap ke depan. tidak pernah dalam kehidupan yang masa nya akan berputar kembali ke masa dahulu.dengan menggunkan masa manusia akan sedar mereka dihantui ruang fenomena masa.

masa adalah suatu perkara yang terus berjalan dan mengalir tanpa menunggu kita sama ada yg sedang tidur, berjalan, berlari, terbang ataupun sekadar memikirkan yg anda boleh mengejar masa. arus masa turut membawa segala tangisan, senyum, sifat2 pelik.


masa adalah segalanya jika dilakukan dengan benda yang berfaedah munkin seatu hari akan berbuah hasilnya

No comments:

Post a Comment

gunakan hati kau. sila guna ayat kesat dan celupar sebaik munkin .

Pesanan Ringkas.

"gua seorang budak lesbian yang hidupnya penuh dengan cerita cerita cinta ala ala bintang porno. gua punyai hati. tapi hati gua sudah pecah dipukul oleh bidadari jeli"Cerita Terlarang Dari Manusia Tak Punya Otak Yang Kurus Keding Tidak Cukup Organisma Penting(Hanya Untuk Mereka Yang Berjiwa Matang Sahaja)