Sunday, May 15, 2011

Darah merah

"aku dah serik tengok kau dengan dia berasmara dana dalam kereta kepunyaan bapak kau"

aku duduk bisu kan diri sambil menhirup secawan teh tarik kurang manis di sebuah kedai mamak, sudah kebiasaan aku untuk balik ke rumah bila turunnya fajar matahari, pada waktu malam, sudah jadi kebiasaan aku bersahabat baik dengan ane ane kedai mamak.

dan bila salah seorang kawan kau berbicara seperti itu, aku bangun dari tidur yang selama ni menhantui perasaan sayang aku terhadap kau. aku terus menlemaskan diri kedalam baldi merah terletak dalam tandas bilik nombor 3.

dalam masa aku lemaskan diri, otak aku bercelaru dengan pelbagai titik noktah dan persoalan cinta babi aku terhadap engkau wahai wanita.

sampai tahap klimaks lemas, aku bingkas lari masuk ke dalam bilik aku.

aku pegang ketat ketat dada aku, aku cungkil hati dengan bekas pengcukil gigi aku yang sebentar tadi aku kutip atas lantai dapur. 

aku letakkan hati di atas meja beralaskan buku pelajaran. aku duduk di atas kerusi sambil berhadapan dengan hati aku. aku merenung dengan teliti.

aku merenung sedih.

apa sudah aku salah memilih buah hati ? atau salah memilih orang yang patut aku sayang  ? aku sedih, aku merenung dan bersuara sayu.

"hati, kau bukan macam kapal dalam botol kaca kan?"

:'(

2 comments:

gunakan hati kau. sila guna ayat kesat dan celupar sebaik munkin .

Pesanan Ringkas.

"gua seorang budak lesbian yang hidupnya penuh dengan cerita cerita cinta ala ala bintang porno. gua punyai hati. tapi hati gua sudah pecah dipukul oleh bidadari jeli"Cerita Terlarang Dari Manusia Tak Punya Otak Yang Kurus Keding Tidak Cukup Organisma Penting(Hanya Untuk Mereka Yang Berjiwa Matang Sahaja)