Saturday, May 4, 2013

Sepucuk Pistol

Di hujung sudut bilik. Empat segi bentuk nya. Tak besar dan tak kecil. Cukup lah untuk manusia seperti aku. Yang hidup di dalam kolonial penduduk berpendapatan rendah. Tak banyak. 3 ringgit sehali. Sama macam Kais pagi makan pagi, Kais malam makan malam.  Tapi tidak bagi aku , 3 ringgit itu aku simpan. Dikumpul seminggu jadi 24 ringgit. 4 ringit aku ambil. 20 ku pulangkan kepada ibu bapa ku yang berada di kampung halaman.

nun jauh di utara. Bahkan, lebih jauh lagi dari matahari. Jauh . . .

Apa aku boleh buat dengan diri aku sekarang? Hidup bertongkat. Tiada sokongan. Seperti lalang. Ya lalang. Hidup dalam kegelapan. Hidup tanpa teman. Hidup keseorangan. Ya keseorangan. Cuma ada ibu bapa. Itu pun menunggu ajal mereka. Semoga mereka baik baik saja di alam sana.

Pernah terlintas di akal ku "apa kata kau bunuh diri?"

Ya , munkin itu jalan terakhir. Aku tidak sanggup lagi hidup didalam kelompok ini. Kelompok dimana golongan minda kelas pertama menindas orang seperti aku. Aku itindas , kejam. Ngeri .

Di tangan kiri ku ada sepucuk pistol. Dua peluru. Ku teliti betul betul. Buat kali terakhir, aku hayati dunia dengan teliti. Sepenuh penuh hati ku teliti. Tidak ku tahan. Tarik picu.

Tamat riwayat ku. Semoga kita berjumpa di alam sana.

Yang benar.

Jalulu Bin Sadon King Kulai


No comments:

Post a Comment

gunakan hati kau. sila guna ayat kesat dan celupar sebaik munkin .

Pesanan Ringkas.

"gua seorang budak lesbian yang hidupnya penuh dengan cerita cerita cinta ala ala bintang porno. gua punyai hati. tapi hati gua sudah pecah dipukul oleh bidadari jeli"Cerita Terlarang Dari Manusia Tak Punya Otak Yang Kurus Keding Tidak Cukup Organisma Penting(Hanya Untuk Mereka Yang Berjiwa Matang Sahaja)